måndag 9 maj 2011

Im on the right track baby

Vilken lång solig dag.

Efter ha tryckt på snooze knappen ett antal gånger och en del puttar från killen min vaknar jag med en chock. klockan är 07.05.. jajks!
Hoppar in efter en efterlängtad dusch, hoppar snabbt ut men ville gärna gosa mig i vattnet. På med smink, hurry curry. Väcka killen och påminna de som jag hade såklart glömt. puss puss ..ner för alla 100 trappor, slår tån i porten. Ett och ett annat fult ord ekade på gården. Cyklade i en snabb fart. Flugor i håret.Framme, ohh 10 min tidig! får applåder av mina kära kamrater. Upp för trappor, flås. På med kläder. Träffade Rita och Angelica som kom tillbaks från sin praktik. Chicktalk. Sprang ner för alla trappor in på lektion... puh!

Dagen har vart väldigt härlig. Idag har jag gjort mördegs gobitar ,både vanlig och med rom. Jättekul. Dock var romen inte min grej. Förmånga flashbacks på sjukdagar då min far tvingar mig att gurgla med rom. Inte roligt men förstås förstår man. alkohol dödar bakterier.
Fick ett samtal under min lunchrast. Mimmi, de var..Vi åkte iväg senare på dagen till Framnäs och tog en glass och en läsk. Mycket trevligt i den öken varma Västerås.

Nu när solen börjar gå mot jordens ende börjar Victor Dario och Danny grilla. Dessa killar är allt för söta framför grillen. Mmm, jag tror att de är klart nu. Cherios!

Have a great one.


Inga kommentarer: