måndag 6 februari 2012

Sunshine for you. Cause I adore you..

Today is a new day.

Igår fick jag ett meddelande från min nya boss. Hon undrade om jag kunde komma in och jobba lite tidigare. Javisst, självklart!
Så idag fick jag komma in och laga mat i full fart. Det blev en hit. Potatismos, köttbullar och brunsås. En klassiker. Dock blev min brunsås lite för stark fast jag märte ingenting.
Fick även höra när jag var påväg hemåt att jag ska även jobba imorgon och det säger jag ingenting emot.
Så vad blir det för mat imorgon? Det har jag absolut ingen aning.
På morgonkvisten fick jag en välkomms present. Ett fint litet armband av pärlor i olika färger som jag tycker väldigt mycket om.

Snacka om att jag är trött idag. Fick inte mycket sömn inatt. Överplanerade min dag i minsta detalj. När man är trött om natten och ligger och tänker så får man underliga tankar. Ena jag hade var att jag stod och spände mig som hulken i mina kock kläder.

Hörde på radion att det var en tråkig händelse i Göteborg idag. Att en 11åring hade blivigt knivhuggen av en okänd 20åring. Helt sjukt. Jag ska be för flickan och familjen att hon överlever och att de kan gå vidare utan rädsla. Jag ska även be för alla runt om. Tänker på alla klassvänner och lärare. Måste ha vart en tuff dag för dem alla.

Nu till en trevligare händelse. Min Miss Meketa kommer på besök på torsdag eftermiddag. Ooohh vad jag längtar!!! Ska bli så kul att se henne igen fast de inte var så längesen ;)

Good night people....

Inga kommentarer: