torsdag 11 augusti 2011

vanilla puku

Dagen som vi kallar för Torsdag. Hur ska man kunna förknippa Torsdag om man inte skriver om ärtsoppa och pannkakor. Dock föredrar jag ärtsoppa med lie senap framför pannkaka. Vad kan man mer säga om just Torsdag? SkärTorsdag är den enda Torsdagen vi i Sverige har som "firas". Kanske snarare att barnen går påskkärringar och tigger godis. Vad är åldern för att vara okej att gå påskkärring själv utan förälder och i vilken ålder bör man sluta? Varje år är jag lite sugen på att sminka sig lite extra och på med slöja. Skulle någon öppna? Jadu de är frågan.

Nu i bilen på väg till Göteborg. Ja de är ju bröllop på gång. Renato och Frida ska gifta sig. Enligt Dario så är de jag som har segat men inte alls. De ringer och säger att de är klara och jag behövde mer tid eftersom jag hade precis kommit hem från jobbet. Jag ringer efter den tiden jag hade bestämt jag skulle vara klar.. Nej nej då var de tydligen inte ens klara. Roliga åsnor!

En gammal familjevän kom till Västerås nu ikväll och stannar hela helgen efter som hans dotter ska gifta sig imorgon. Jag hann tråkigt nog bara träffa honom en liten liten stund. Alltid lika trevlig. Stort Grattis till Nalamli och hennes to be.

Hörrni brudar! Jag saknar er redan.. Imma be with the boys all weekend. Dont blame me if i come back as a farting tomboy.


Ha en fantastisk fortsatt Torsdag!

Inga kommentarer: